Cum a fost la comisia Nagacevschi

Precizez, nu e comisia lui privată, nici o activitate a biroului său asociat de avocaţi, ci e o comisie parlamentară de investigare a violenţelor din aprilie 2009, dar, pentru că el e preşedinte şi numele structurii e prea sofisticat, o voi numi aşa, ca să nu fie confundată cu comisa de acelaşi tip creată de Voronin şi condusă fără rost jumătate de an de Vladimir Ţurcanu.
aseară m-a sunat cineva şui m-a invitat azi după masă la audieri.
am aflat că Ghenadie Brega, fratele meu a fost primul audiat, eu – al doilea, după mine a intrat Ion Mischevca, un student de la universitate, care a condus neformal primul protest paşnic din 6 aprilie, la amiază. ştiu că au mai invitat-o pe Natalia Morari, dar, probabil, e plecată din ţară, am mai văzut pe listă numele Vadim Ungureanu, dar şi altele, masculine şi feminine, dar care nu-mi sunt cunoscute.
în capul mesei era Vitalie Nagacevschi, alături stăteau Gheorghe Brega şi Vadim Mişin. Am mai recunoscut pe Zagorodnîi şi pe pastorul-deputat dela PLDM. Poate mai era cineva cunoscut la faţă şi la nume, dar nu mi-ai amintesc pentru că n-au prea vorbit şi eram foarte emoţionat.
m-au pus să vorbesc întîi şi am turuit tot ce ştiam din 5 aprilie pînă pe 10, uneori mai făceam referiri la proteste anterioare, la care poliţia folosea provocatori ca metodă curentă de compromitere a acţiunilor, pomeneam şi acţiunile recente ale procuraturii. ei au avut unele curiozităţi, dar nu exagerat de multe, semn că ei cunosc totul, sau nu cunosc mai nimic şi sunt abia la începud de investigaţie.
Mişin a fost interesat de provocările din 6 aprilie noaptea, Gheorghe Brega a vrut să ştie dacă erau protestatari în Parlament cînd s-a aprins prima încăpere.
regret că nu se fac public aceste audieri, dar am înţelesc că mărturiile se înregistrează audio şi vor rămîne în arhiva legislativului.

Articol preluat de pe brega.wordpress.com

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP